31 mei 2019

We zijn voorlopig klaar met de klussen. Niet dat de kluslijst nu helemaal leeg is, maar dat kan allemaal op een later tijdstip.
Voordat we volgend jaar de oversteek maken willen we het onderwaterschip nog een nieuwe laag antifouling geven. De verf hiervoor hebben we al aan boord, als we dit najaar onderweg een goede plek vinden waar we uit het water kunnen gaan we dat aanpakken.
Naast de antifouling is de boot afgeladen met materiaal wat hier nog goed te vinden is.
De zoektocht naar spullen is hier wel bijna een dagtaak, we vergeten de siësta nog wel eens en tja dan moet je de volgende dag weer op pad.
Voor dit moet je bij dat mannetje op de berg zijn, voor wat anders weer bij een ander mannetje op een andere berg.

Over het geheel zijn we aardig geslaagd.
Er is alleen 1 ding waar met geen mogelijkheid aan te komen is, en dat is een spaak voor onze vouwfiets. We blijven zoeken, misschien op een ander eiland?

Er is ook voldoende tijd voor leuke dingen hoor.
We maken een verrassende levada-wandeling. Levada’s heb je toch op Madeira denken we. Nou hier ook, wel wat ruiger en meer klimwerk maar heel mooi.
Ook de autorit er naar toe is prachtig. Ja we hebben weer een kleine auto gereserveerd, en wat krijgen we? Weer een Opel Mokka! Je hoort ons niet klagen hoor. Maar de volgende keer toch liever een klein autootje.

Van ons voornemen om elke week een keer naar het strand te gaan komt niet veel terecht, maar vervelen doen we ons echt niet. We lopen ontzettend veel, 7 kilometer per dag halen we met gemak.
En verder lekker kletsen met medezeilers, met onze nieuwe buren John en Jacky (Brigantijn), Jacky komt uit Thailand en had heerlijke eigengemaakte loempia’s meegenomen. Ook wisten ze een sushi restaurant, met echt de lekkerste sushi die we ooit gegeten hebben.
Met Cynthia (Liberty C) en haar gasten hebben we San Christobal heerlijke echt lokale schotels gegeten. Zij chartert vanuit Las Palmas al een aantal jaar met haar schip, maar wil aan het einde van dit jaar met haar eigen schip de oversteek naar Suriname maken.
Cynthia’s dochter was een paar dagen op bezoek en hoorde dat wij het originele Keezen bord aan boord hebben, een avondje was toen snel gepland.
Het duitse stel Barbara en Michael (Izar) liggen al een aantal jaar in deze haven maar hadden nog nooit van de spaanse avond gehoord, wij kregen weer de tip van openluchtoptredens in het park.

Met Marjan lekker stappen in Vegueta, veel cafés serveren een pincho en een drankje voor een klein bedrag. Wanneer hapje en drankje op zijn, op naar de volgende tent, een heel gezellige sfeer.
Marjan is hier een aantal jaren geleden met een zeilboot aangekomen, maar woont inmiddels in een appartement.
Ad en Anja (Ocean Breeze) hebben we in november 2017 op de vertrekkersdag van de toerzeilers ontmoet. Zij gaan ongeveer dezelfde route als ons varen, in Brazilië zullen we elkaar ongetwijfeld weer tegenkomen.
Er worden ervaringen gedeeld en veel tips en adressen uitgewisseld.
Het zeilerswereldje, ook verder weg blijkt heel klein. We kennen vaak dezelfde boten/mensen of vanuit Nederland of door ontmoetingen onderweg.

Niels en Linette (Stormalong) zijn al aangekomen in Ushuaia. We krijgen regelmatig berichten over hun reis, samen met jaloersmakende foto's! Zo kunnen we al een beetje zien wat ons te wachten staat.

Dia de Canaria – de dag van de Canarische eilanden.
Weer een feest, wat nu toevallig samenvalt met hemelvaartsdag, en het hele eiland feest weer mee.
Vanaf het Catalinaplein is er een optocht van mooi opgemaakte karren voortgetrokken door elk 2 grote koeien of stieren. Van ieder eiland is er zo’n wagen omringd door muzikanten en zangers.
Veel mensen langs de kant in traditionele kledij. Om 12 uur begint de tocht en daarna duikt iedereen een cafeetje in voor een drankje en hapje. Wij doen ook mee en hebben een heel gezellige middag.

wandelaar logo versie 1 roodwandelaar logo versie 1 roodwandelaar logo versie 1 rood